Username Password  login

       
 
Menu -- Nürnberg nyheder 2018 --
BRAWA
Brugtsalg
Busch
Bøger / film / blade
Danske startsæt NYT!!
DSB/DANSK diverse
EpokeModeller
Esu
F 2010 / Hobbytrade
Faller
Fleischmann H0
Fleischmann N
Heljan
Herpa
HK modeller
McK
 - DSB GS serie II
 - Hbis-vogne
 - Hios-V
 - I/HS vogne
 - Lps Godsvogne
 - ME diesellok
 - MR/MRD
 - MZ serie II
 - MZ serie III
 - Personvogne
Märklin H0
NMJ
NOCH tilbehør
PIKO
Proxxon
Rariteter / Brugt
Rocky Rail
ROCO
Skala N
Tillig
Togmodelle
Trix/ MiniTrix
Uhlenbrock

Forside

Indkøbskurv


Information
Salgsbetingelser
Her finder De os

Kontakt

 



Subtotal: 0 kr.
+ fragt & administration
Quick søgning:

GO

Alle priser er incl. moms og i DKK..
Der tages forbehold for fejl samt udsolgte varer!
 
McK McK-Modeltog,

McK har gennem de sidste år udviklet sig fra at få produceret lokomotiver gennem andre producenter, til i dag at udvikle og producere direkte.
McK er på kort tid blevet en af de absolut førende producenter af dansk modeltog i skala H0. Produkterne er af høj kvalitet, og med mange detaljer og gode køreegenskaber.
Hobbykæden lagerfører hele sortimentet fra McK og vi har desuden en del produkter der er udsolgt/udgået af sortimentet.





















ARKIV:


Se flere billeder fra Mikkel Ellings anlæg:--TRYK HER--

02-12-2015:
der er kommet mange nye spændende produkter fra McK, som nu er på lager.
Det drejer sig om Hios-V, DSB GS serie I, DSB GS serie II, DSB GS serie III, DSB GS serie IV, DSB Hbis, DSB Ag (1.kl. personvogn), DSB ABg (1./2.kl. personvogn)
vi har desuden stadigvæk MZ serie III tilbage på lager!


6/6-2011:
Nyhedsmail fra McK-modeller af Peter Øgaard:

31. maj 2011 ankom de to næste udgaver af MZ II til Danmark, og udleveringen er nu begyndt.
Det drejer sig om MZ 1417 og MZ 1418, begge i rød/sort design og begge med forsøgslitrering på fronterne, bestående af store numre og små logoer.

Historien om forbillederne er som følger:
I midten af 1984 lavede man på godsbanegårdens maskindepot i København et forsøg, hvor man på tre strækningslokomotiver (ME 1509, MZ 1417 og MZ 1418) ændrede bemalingen på fronterne, således at numrene lavedes større og placeredes der hvor DSB-logoet normalt var placeret, mens DSB-logoet formindskedes, og placeres til venstre på fronterne, umiddelbart under førerrumsvinduet.
Hvad formålet var er uklart, det eneste bud jeg har hørt var at så kunne de vagthavende depotbetjente og lokomotivmestre nede på maskindepotet se hvilke lokomotiver der var på vej i hus allerede når de kørte over maskinbakken umiddelbart efter at være kørt under Dybbølsbro, men om det er den korrekte forklaring skal jeg ikke gøre mig klog på.
Bemalingen på MZ 1417 og MZ 1418 var i øvrigt ikke ens, på MZ 1417 havde man placeret nummeret lavt på fronterne (under den vandrette håndbøjle), og på MZ 1418 var nummeret placeret over denne bøjle.
Heller ikke de små DSB-logoer var placeret ens, på MZ 1417 var det placeret væsentlig længere inde mod midten af lokomotivet end på MZ 1418.
MZ 1417 og MZ 1418 havde i øvrigt heller ikke samme røde farve på fronterne, MZ 1417 var væsentligt lysere end MZ 1418.
Alt dette er gengivet nøjagtigt på modellerne, der ligesom MZ 1412 der tidligere er udgivet også er forsynet med gule revisionsdatoer på bogierne, fuldstændigt i overensstemmelse med forbillederne.

Forsøget med de store tal og små logoer blev aldrig gennemført på mere end de tre nævnte lokomotiver. På ME 1509 ændredes bemalingen hurtigt til den traditionelle, og MZ 1418 blev taget ud af drift i februar 1985 på grund af defekt hovedgenerator. Den befordredes derfor til Centralværkstedet i Århus 13. februar 1985 for hovedeftersyn, og da den atter sattes i drift 21. juni 1985, var den nymalet og forsynet med normale litreringer på fronterne.
MZ 1417 var det lokomotiv der kørte længst med de store bogstaver, den blev først normaliseret på et tidspunkt i efteråret 1985 (efter 29. september 1985).

Modellerne er produceret i 100 eksemplarer hver (60 stk. DC og 40 stk. AC), og er i lighed med MZ 1412 nummererede således at DC-udgaverne har numrene fra 1-60, og AC-udgaverne har numrene fra 61-100.

Jeg vedhæfter til info fotos af de to forbilleder, begge fotos er min egne, og viser dels MZ 1417 der forlader Klampenborg med skubbetog P 5240 til Nivå 12. september 1985, dels MZ 1418 der holder ved Dybbølsbro klar til at skubbe IC 159 til perron på Kh, 17. juli 1984.




05/05-2011
Hermed skrivelse fra MCK-modeller med forventede leveringstider på de kommende MZ'er:

De resterende ombyggede MZ II (1417, 1418, 1420 og 1424) er klar til udlevering i Danmark ca. 23. maj 2011

De uombyggede brune MZ I og II med nye karosserier m.m. (1409, 1410, 1415 og 1426) er klar på samme tidspunkt.

De første tre numre af MZ III (uombygget 1444, og ombyggede 1431 og 1438) er klar til udlevering i Danmark ca. 30. maj 2011

De resterende tre MZ III (1437, 1439 og 1445 i ”mellemudgaven”) følger først på efteråret.


29/04-2011
MCK forventer at de første tre numre af MZ III (1444, 1431 og 1438) luftfragtes fra Kina ca. 20. maj. Med lidt held kan de således være klar til salg godt en uge senere, altså umiddelbart op til 1. juni. (Hobbykædens fødselsdag)

De resterende ombyggede MZ II (1417, 1418, 1420 og 1424), samt de uombyggede MZ I og II med nye karosserier (1409, 1410, 1415 og 1426) afsendes derude fra ca. en uge tidligere, så de skulle alle kunne være på hylderne inden 1. juni. (Hobbykædens fødselsdag)



04/11-10

NYHED MZ III i 6 varianter:

Projektet bliver fremstillet for McK-modeller af Hobbytrade og modellerne bliver i samme kvalitet som de øvrige MZ'er fra Hobbytrade. Detaljeringsmæssigt er der ikke gået på kompromis og modellerne bliver lavet i meget nøjagtig udførsel, bla. vil farverne variere fra model til model alt efter hvornår forbillede kørte. modellerne leveres i følgende varianter og HOBBYKÆDEN er en af de eksklusive forhandler af disse:

DSB MZ 1444, (1974-80), DC
DSB MZ 1444, (1974-80), AC

DSB MZ 1444 er i orginalversion som den kørte i perioden 1974-1980. Denne version er med skørt, åbne hjørnevinduer og dampvarmeslange men uden ITC-klap og håndbøjler på fronten!

DSB MZ 1437, (1980-89), DC
DSB MZ 1437, (1980-89), AC
DSB MZ 1439, (1980-89), DC
DSB MZ 1439, (1980-89), AC
DSB MZ 1445, (1980-89), DC
DSB MZ 1445, (1980-89), AC

DSB MZ 1437, 1439 og 1445 er i mellemudgaven med plove og håndbøjler åbne hjørnevinduer, ITC-klap samt elvarmekoblinger!


DSB MZ 1431, (1989-96), DC
DSB MZ 1431, (1989-96), AC
DSB MZ 1438, (1989-96), DC
DSB MZ 1438, (1989-96), AC

DSB MZ 1431 og 1438 er udgaver efter hovedeftersyn med plove, håndbøjler, ITC-klap, elvarmekoblinger, og med afblændede hjørnevinduer, den røde farve vil være en anelse bleget, da disse modeller efterhånden var en del år gamle!

Modellerne kan forudbestilles nu under "MZ III"

med venlig hilsen
Ken Rosa
Hobbykæden
Vestergade 2
9400 Nr.sundby
www.hobbykaeden.dk